טרקטורון מעופף בקאי – שאלות ותשובות:

1. היכן מתבצעות הטיסות?

הטיסות שלנו ממריאות ממנחת עין ורד הנמצא באזור השרון (מזרחית לנתניה בסמוך לתל מונד/קדימה) לאורך כל ימות השבוע בשני סבבי פעילות: טיסות בוקר/זריחה וטיסות ערב/שקיעה. ניתן לתאם טיסות מיוחדות בכל רחבי הארץ בתוספת תשלום בהתאם לאזור הטיסה הנבחר (אזור לטרון/מיני ישראל, אזור ים המלח, סובב כינרת, הרי יהודה, מצפה רמון, עמק יזרעאל, אזור רוחמה דרום אדום ועוד).

2. מי יכול לטוס? האם קיימת מגבלת גיל או משקל?

הטיסה מתאימה לכל אדם מגיל 6 ומעלה, ללא מצב רפואי המגביל פעילות ספורט ו/או אקסטרים, המסוגל לשבת חגור על כיסא ביציבות ושמסוגל לתקשר ולקיים את הוראות הבטיחות כפי שיוצגו לו על ידי הטייס ו/או החברה.

הטיסה בטרקטורון מעופף אפשרית ובטוחה לכל נוסע שמשקלו עד 100 ק"ג ללא כל התארגנות מיוחדת. הטסת נוסע כבד יותר – במגבלת משקל של עד 120 ק"ג – אפשרית, אך הדבר מצריך התארגנות מיוחדת ועל כן נדרש תאום מראש עם החברה.

3. למי מתאימה החוויה? 

הטיסה מתאימה לכל אדם המחפש פעילות מהנה, המשלבת אדרנלין גבוה וכיף בלתי רגיל. הטיסה יכולה להיות אקסטרימית וסוערת או שלווה ורגועה, אתם בוחרים. לקוחות רוכשים את הטיסה גם כמתנת יום הולדת לאדם יקר, מתנה ליום נישואין, מתנת גיוס, מתנה לבר/בת מצווה, מתנה שכיף להעניק לעובד מצטיין או לקוח חשוב ועוד. זו חווית אקסטרים שכל אחד ישמח לקבל ומתנה שזוכרים לנצח! בהתחייבות!

4. האם נדרש אומץ מיוחד כדי לטוס?

העובדות בשטח מוכיחות שממש לא נדרש אומץ מיוחד כדי לטוס בטרקטורון מעופף-בקאי. אלפי אנשים, מכל הגילאים, טסים מידי שנה (יש כאלה שחוזרים שוב ושוב). הטיסה מתאימה גם לילדים מגיל 6 (שמסוגלים לשבת חגורים בכיסא). כלי הטיס שלנו נחשב לבטוח בעולם התעופה. מהירות הטיסה הינה כ-55 קמ"ש בלבד וברגע שננתק מהקרקע (רגע מיוחד ומרגש, אפילו אותי אחרי מאות שעות באויר) החשש יתפוגג ומיד תרגישו כמו ציפור המרחפת מעל השדות – תחושה מדהימה וממכרת !

סגנון הטיסה; רגוע ושליו או אקסטרימי ומלא אדרנלין מותאם לאופי ולבקשת הנוסע. לכל אורך הטיסה יש תקשורת רציפה בין הטייס לנוסע באמצעות מערכת קשר פנימית וכך יכול הטייס להסביר ולהדריך את הנוסע על כל שלבי הטיסה והאזור והנוסע מצדו יכול לשאול שאלות ולבקש בקשות כגון: לרחף גבוה או נמוך רגוע או אקסטרימי בהתאם לרצונו.

5. יש לי פחד גבהים, האם הטיסה מתאימה עבורי כהתמודדות עם הפחד?

מנסיון של שנים עם לקוחות וגם מנסיון אישי (לבת זוגתי יש פחד גבהים) הטיסה בטרקטורון מעופף בהחלט מסייעת להתמודדות עם הפוביה. יש לי חברים, שאף הגדילו והמשיכו לקורס טייס והפכו לטייסים פעילים ממש, על אף פחד הגבהים איתו התמודדו כל חייהם. הטיסה בטרקטורון מעופף מרגישה בטוחה ונעימה כמעט עבור כל אדם ובכל גיל וזאת בין היתר בזכות מהירות הטיסה הנמוכה יחסית (כ-55 קמ"ש) לצד התחושה הממכרת של ריחוף בגבהים שונים לבחירת הנוסע; קרוב לקרקע או גבוה מעל 🙂

6. האם הטיסה מתאימה לבעלי מוגבלויות?

ברוב המקרים התשובה היא כן ולמנחת שלנו נגישות מלאה. נשמח לשוחח בטלפון ולבחון יחד את האפשרויות והפתרונות המתאימים עבור כל אדם.

7. אנחנו זוג, האם נוכל לטוס ביחד?

כלי הטיס שלנו תוכנן לנשיאת 2 אנשים בו זמנית: טייס ונוסע, אולם בהטסה של זוגות או קבוצת אנשים, ניתן לתאם טייסים נוספים וכך לטוס במקביל כקבוצה ולחלוק את ההתרגשות והחוויות כבר באויר או לטוס בסבבים נפרדים וכך "להרוויח" צלם שיצלם את ההמראה והנחיתה שלנו מהקרקע 🙂

8. האם צריך לבוש מיוחד לטיסה?

בגבהי הטיסה בהם אנו שוהים (כ-150 מטרים) בהחלט יותר קריר ונעים מהקרקע אך לא בצורה קיצונית. בחודשי הקיץ ניתן לטוס בבגדים קצרים, אך בעונות המעבר והחורף מומלץ להגיע בבגדים חמים. חשוב להדגיש כי אסור לעלות לטיסה עם צעיפים או פרטי לבוש/תכשיטים העלולים לעוף או להתנופף ולהשאב אחורנית לכיוון המנוע והפרופלור, יש לאסוף שיער ארוך כך שכולו ייכנס לתוך הקסדה ולכל טיסה חובה להגיע עם נעליים סגורות.

למידע נוסף על איך להתכונן לטיסה בטרקטורון מעופף בקאי לחצו כאן

9. האם מותר לאכול לפני הטיסה?

לפני הטיסה מומלץ להימנע מאכילת ארוחה כבדה. חווית הטיסה מלאה באדרנלין והתרגשות רבה והימנעות מאכילה לפני הטיסה רק יכולה להועיל לכם. חמש דקות נסיעה מהמנחת, בסמוך לצומת דרור, יש מרכז מסחרי מקסים ובו סניף של ארומה, גולדה, חומוסיה, בית מאפה ועוד מסעדות ועסקים עם אוירה נעימה להמשך הבוקר החוויתי שהתחיל גבוה באויר.

10. האם ניתן לתאם טיסה לכל שעה שנבחר?

ברוב ימות השנה התשובה היא: לא. הטיסות מתבצעות בדר"כ משעת הזריחה ועד לשעה 10:00 בבוקר, וכשעתיים לפני שקיעת השמש ועד שקיעתה.                        בחודשי החורף (בימים יבשים וללא רוחות) ניתן לעיתים לתאם טיסות לאורך כל שעות היום.

הסיבה שלא ניתן לטוס בכל שעה היא העובדה, שכאשר השמש עולה ומחממת את הקרקע, אוויר חם מתחיל להתפשט ולעלות בצורה אנכית השמיימה (טרמיקה) ואת מקומו תופס אוויר קר יותר מהסביבה (כך למעשה נוצרת הרוח). דבר זה מוביל לטילטולים לא רצויים ולא נעימים באוויר. תופעה זו הולכת ומתעצמת ככל שהשעות חולפות, ונחלשת ככל שמתקרבים לסוף היום, עם שקיעת השמש והתקררות הקרקע. בחורף כאמור התופעה הזו פחות מתרחשת ולכן בימים יבשים, ללא רוחות וגשמים, ניתן לטוס כמעט בכל שעה ביום.

11. איך יודעים שמזג האויר יהיה נוח לטיסה?

אנו עושים שימוש באפליקציות ואתרים לחיזוי מזג אוויר ובודקים במקביל כמה מודלים של חיזוי על מנת להחליט על ביצוע הטיסה. החיזוי הוא לכ-7 ימים קדימה וככל שנתקרב למועד הטיסה (כיומיים לפני בוודאי) החיזוי יהיה מדוייק יותר. אישור סופי לביצוע הטיסה יינתן בד"כ עד ערב קודם לטיסה ובמקרים חריגים, ממש בבוקר הטיסה. הבטיחות היא מעל הכל! 

12. מה קורה במידה ומזג האויר לא מאפשר טיסה?

במקרה של מזג אויר שלא מאפשר טיסה במועד שקבעתם, תתואם לכם טיסה במועד חדש שיתאים לכם, לטייס…ולמזג האויר:-)

13. האם ניתן לשנות את מועד הטיסה לאחד שתואמה?

שינוי מועד/זמן הטיסה מתאפשר עד 48 שעות לפני הזמן שתואם ושוריין עבורכם.

במקרים חריגים (המוגדרים ככוח עליון), בהם נמנע מכם מלהגיע לטיסה, ובלבד שעדכנתם את הטייס על כך מבעוד מועד בטרם הגעתו למנחת, יונפק לכם שובר טיסה חדש, התקף למשך שנה ממועד הטיסה המקורי, אך במידה ולא הופעתם לטיסה, וללא כל הודעה מראש, לא יינתן כל החזר כספי או שובר טיסה חלופי.

14. האם הטייסים שלכם עברו הכשרה מיוחדת?

בהחלט כן. כל הטייסים איתם אנו עובדים הינם טייסים מסחריים שעברו הכשרה וקבלו רישיון להטסה מסחרית מרשות התעופה האזרחית -רת"א. כן, לצערנו קיימים בשוק גם טייסים המציעים את השרות ללא ההסמכה וללא המיומנות הנדרשת, דבר העלול להעמיד אתכם בסכנת חיים אמיתית, ולכן חשוב לשים דגש על העניין ולדרוש לראות רישיון מפעיל מוסמך להטסה מסחרית מטעם רשות התעופה האזרחית ולוודא שהוא בתוקף. כאן תוכלו לראות את רשימת הטייסים המורשים מטעם רת"א

15. האם ניתן לצלם את הטיסה בסמארטפון/מצלמה?

העלייה לטיסה עם טלפונים ומצלמות אסורה ומסוכנת. אתם הולכים לחוות התרגשות רבה ומלבד הסכנה שהמכשיר יחליק לכם מהיד מהתרגשות או מהרוח, אנו בהחלט רוצים אתכם מרוכזים בנופים, בחוויה עצמה ובהנאה המלאה מהטיסה. את משימת הצילום ותיעוד החוויה והרגעים המרגשים שלכם, השאירו בידי הטייס המנוסה שגם ידע לבחור את זויות הצילום המחמיאות לכם ביותר וזאת בעלות של 150 ש"ח עבור צילום באמצעות מצלמת גו פרו לצילומי וידאו ותמונות באיכות מצויינת.

16. האם הטיסה בטרקטורון מעופף מסוכנת?

בכל פעילות של ספורט אתגרי קיים סיכון מסוים, וכדי למזער את האפשרות שתעמדו בפני סכנה מיותרת מומלץ ואף חובה עליכם לוודא שהטייס שיטיס אתכם הינו בעל הסמכה ורישיון בתוקף מרשות התעופה האזרחית – רת"א ולא פחות חשוב לוודא, שאתם טסים על כלי טייס איכותי חדיש ומטופל כיאות.

כלי הטיס שבבעלותנו נקרא "איירוולף Airwalf", נחת רק לאחרונה בארץ והוא מהחדישים והאיכותיים ביותר בעולם – הונדס ונבנה בארה"ב והינו בעל תקינה אמריקנית מחמירה ולמעשה נחשב לכלי התעופה הבטוח בעולם! מתוחזק ומטופל על ידי מכונאי מטוסים מוסמך.
האיירוולף מונע על ידי מנוע תעופתי (ROTAX 912ULS 100HP) והכנפיים שלו, הוא המצנח (שהונדס ומיוצר בישראל ע"י חברת APCO) שלמעשה מאפשר לנו את הריחוף באויר. מהירות הטיסה היא כ-55 קמ"ש מה שמאפשר לנו תמרונים מדויקים, חלקים ובטוחים תוך התמקדות בנופים, בטבע ובצילום תמונות מרהיבות ממש.

המנוע הוא שאחראי לשמור על כלי הטיס שלנו באוויר, אך השליטה על הכלי; הניווט שלו באוויר והנחיתה אל הקרקע אינה תלוייה בו כלל וכלל ולמעשה, כאשר מקפידים על כללי טיסה ברורים ומוגדרים; מעל שדות ושבילים, ניתן בקלות להגיע לנחיתה רכה וחלקה ללא כל סיכון ממשי, גם ללא פעולת המנוע.

17. האם הטיסה בטרקטורון מעופף מכוסה בביטוח?

על פי חוק הטייס, אין במדינת ישראל חובת ביטוח להפעלה מסחרית של כלי רחיפה ובהתאם לכך חברות הביטוח בארץ אינן מציעות ביטוח שכזה לרכישה.
על כן, כלל החברות בישראל פועלות ללא כיסוי ביטוחי כלשהו.

יחד עם זאת ראוי לציין, שכל הטייסים שלנו בעלי נסיון של אלפי שעות טיסה ומחזיקים ברישיון והסמכה מטעם רשות התעופה האזרחית ובנוסף כל כלי הטייס שלנו הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם שהונדסו ויוצרו בארה"ב, מתוחזקים ומטופלים כאן בארץ ע"י מכונאי מטוסים. הסיכון כאמור קיים, כמו בכל פעילות ספורט אתגרי, והבחירה האם לבצע את הפעילות ועם איזו חברה היא שלכם בלבד.

18. כמה עולה טיסה בטרקטורון מעופף?

מחיר הטיסה תלוי בזמן הטיסה הנרכש. יש לנו מגוון חבילות טיסה המתחילות בטיסת הכרות באורך 10 דקות (300 ש"ח) ועד שעת טיסה מלאה (1,100 ש"ח). למחירון המלא ופרוט הטיסות לחצו כאן

19. מהן אפשרויות התשלום עבור הטיסה?

ניתן לשלם בהעברה בנקאית או באמצעות אפליקציות התשלומים ביט ופייבוקס.

20. האם ניתן לרכוש טיסה כמתנה או כהפתעה לבן/בת זוג וכדומה?

בהחלט כן ואפילו ישנה אפשרות לרכוש את הטיסה כשובר מתנה שיישלח ישירות למייל של האדם עבורו הוא נרכש, כולל ברכה אישית שאתם כתבתם במערכת שלנו. השובר יגיע ישירות אל הנמען בצרוף הברכה ויהיה תקף למימוש למשך שנה שלמה. הנה כאן תוכלו לרכוש שובר כזה עבור כל חבילת טיסה הקיימת באתר.

21. האם כל אחד יכול ללמוד לטוס על טרקטורון מעופף?

כמעט כל אחד (מגיל 16 ומעלה) יכול ללמוד לטוס. הטיסה והשליטה בכלי הטייס שלנו פשוטה למדיי. כלי הטיס שלנו אגב, כולל מערכת היגוי כפול, כזו שקיימת בכלים של מדריך הטייס, כך שכבר בטיסת החוויה שלכם איתנו, תוכלו לחוות את ההנאה הרבה והקלות שבהטסת טרקטורון מעופף ואם תרצו להמשיך לקורס הטייס נשמח ללוות אתכם בשמחה בכל התהליך עד לקבלת הרישיון.

לבחירת חבילת הטיסה שלכם לחצו כאן
יש לכם שאלות נוספות? נשמח לענות בשיחת טלפון 052-2457457
נגישות